19:11 | سه شنبه 1 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

انجمن تولیدکنندگان فولاد

گزارش امروز بورس با رفتار دو گروه از سهامداران و آغاز تعطیلی‌ های فراگیر
نماد برتر- معاملات امروز بورس درحالی با رشد ۱۶ هزار و ۶۹۰ واحدی شاخص به پایان رسید که با رفتار دو گروه از سهامداران و آغاز تعطیلی‌ های فراگیر همراه بود.
جهانگیری از فهرست بلند ایرادات شیوه نامه جدید فولادسازان آگاه شد + پیشنهادات
نماد برتر- رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور، ضمن گلایه و طرح انتقاداتی ، فهرست بلندی از ایرادات و پیشنهادات را با ۳۱ مورد مطرح کرد.
ایرادات ۶ گانه طرح مجلس برای بازار فولاد و ارائه پیشنهادات
نماد برتر- انجمن تولیدکنندگان فولاد در نامه‌ای به رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن اشاره به ایرادات ۶ گانه طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد برای اصلاح هر یک از آنها پیشنهاداتی ارائه کرد.
"فولاد" ۱۵ درصد بیش از مقادیر تعیین شده اقدام به عرضه در بورس کالا کرد
نماد برتر- معاون فروش فولاد مبارکه با ارائه توضیح درباره رقم فروش و انتقاد از عملکرد سیستم بهین‌ یاب گفت: این شرکت حتی۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر از مقادیرتعیین شده اقدام به عرضه دربورس کالا کرده است.
آدرس‌ غلط دلالان رو شد/ شمش فولاد در بورس کالا مشتری ندارد!
نماد برتر- دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه برخی طی ماه‌های گذشته با ادعاهایی غیرکارشناسی و فضاسازی، به بهانه تنظیم بازار داخلی بر طبل محدود کردن صادرات شمش فولادی کوبیده‌اند، اعلام کرد که در دو هفته گذشته از عرضه بیش از ۲۷۹ هزار تن شمش فولادی فقط حدود ۷۱ هزار تن خریداری شده و در واقع، در معاملات بورس کالا، شمش ۱۰ درصد پایین‌تر از نرخ صادراتی مشتری نداشت.
۶ ایراد به طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با محوریت بورس کالا
نماد برتر- رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد، ۶ ایراد طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با محوریت بورس کالا را اعلام و خواهان اعمال تغییراتی در این طرح شد .
عرضه مواداولیه معدنی در بورس کالا زنجیره فولاد را بر هم می‌ریزد
نماد برتر- رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نامه‌ای خطاب به رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به تفضیل شش ایراد مهم طرح مجلس برای بازار فولاد را تشریح کرده و برای اصلاح هر یک از آن ها پیشنهاداتی ارائه کرد.
راه‌اندازی صندوق حمایت از بومی‌سازان صنعت فولاد تا پایان سال
نماد برتر- مدیرعامل ایمیدرو از راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری صنعت فولاد با هدف حمایت از بومی‌سازان تا پیش از پایان سال خبر داد.
دستورالعمل ۹ ماده ایی شوراى رقابت برای عرضه ورق گرم فولادی در بورس کالا
نماد برتر- دستورالعمل ۹ ماده ایی تنظیم بازار ورق گرم فولادی از سوی شوراى رقابت با الزام کلیه تولیدکنندگان به عرضه در بورس کالا و سقف قیمت آزاد ابلاغ شد.
یک هفته با بورس کالا
نماد برتر- طی هفته گذشته رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی پیرامون بورس کالای ایران صورت گرفت که مهم ترین آن ها به موضوعاتی همچون پذیرش املاک وزارت دفاع در بورس کالا و نیز قیمت گذاری دستوری فولاد اختصاص داشت.
شمش، تماما تحویل می‌شود اما ...
نماد برتر- دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، اساس مشکلات عرضه فولاد در بورس کالا را از جانب آن‌هایی دانسته که شمش را از بورس کالا به صورت ۱۰۰ درصدی دریافت کرده اما نهایتا تنها ۳۵ درصد محصول نهایی همچون میلگرد را در بورس عرضه و الباقی را در بازار آزاد به‌فروش می‌رسانند و در حقیقت مصرف‌کننده نهایی رها شده است. اگر به دنبال کاهش قیمت هستیم، باید تمرکز را بر عرضه‌کننده محصول نهایی گذاشته و عرضه آن در بورس کالا بیشتر شود.
دستورالعمل قیمت‌گذاری دستوری فولاد منتفی شد
نماد برتر- عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: در جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس با وزیر صنعت، دستورالعمل وزارت صنعت برای قیمت‌گذاری دستوری فولاد و تعیین سقف قیمتی در بورس کالا منتفی شد.
افزایش ۱۰ درصدی تولید شمش و ۸ درصدی محصولات فولادی
نماد برتر-میزان تولید شمش فولاد کشور در نیمه نخست سال ۹۹، از مرز ۱۴ میلیون تن فراتر رفت، این رقم ۱۰درصد بیش از عملکرد نیمه نخست سال قبل است.
تصمیم‌های اجرایی برای تنظیم بازار فولاد، بطور عمومی اعلام خواهد شد
نماد برتر- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضمن تاکید بر اینکه این وزارتخانه در برهه کنونی و با لحاظ تمامی جوانب امر در خصوص تنظیم بازار محصولات فولادی، تصمیم اجرایی خاصی اتخاذ نکرده است، اعلام کرد که تصمیمات با لحاظ نظرات کارشناسی فعالان حوزه فولاد به صورت عمومی اعلام خواهد شد.
موافقت با کاهش نرخ محصولات فولادی، عرضه در بورس کالا و پیشنهاد قیمت پایه
نماد برتر- جلسه اظهار نظر درباره صورتجلسه تنظیم بازار محصولات فولاد برگزار و درخصوص ۷ مورد از جمله کاهش قیمت محصولات فولادی، عرضه کل محصولات در بورس کالا و پیشنهاد قیمت پایه موافقت شد.